dimarts, 29 de març de 2011

Parlem de pel·lícules?


Ahir vaig rebre el número de març de les revistes Out i The Advocate. A Out s'hi pot llegir un reportatge titulat 50 essential gay films, on fan un llistat de les pel·lícules que, d'alguna manera, estan relacionades amb la comunitat LGBT i que consideren més rellevants. Per poder  fer la llista han comptat amb opinions de directors de cinema, artistes i persones relacionades amb el món de l'entreteniment. 

El reportatge està dividit en diferents seccions on hi concreten el públic a qui van dirigides les pel·lícules (per exemple, five gay teen flicks for chicks -cinc pel·lícules adolescents gais per a noies-, five British classics -cinc clàssics britànics- o five gay horror flicks -cinc pel·lícules de terror gais-). 

Sorprèn veure que de totes les pel·lícules només dos són posteriors a l'any 2000: Saved! i Mean Girls (pel·lícula protagonitzada per Lindsay Lohan). Les dues les trobem a l'apartat de pel·lícules adolescents gais per a noies. 



Entre la resta de títols trobem films com Cabaret, Strangers on a train (Estranys en un tren, 1951), d'Alfred Hitchcock, Midnight Cowboy (Cowboy de mitjanit, 1969) o Two Moon Juntcion (la pel·lícula amb la que va debutar l'actriu Milla Jovovich, l'any 1988).
























Després de veure aquesta llista em pregunto: quines són les pel·lícules relacionades amb el món LGBT que més us han marcat? 

7 comentaris:

me_myself_irina ha dit...

Sense cap mena de dubte...
Rosas Rojas..
I un videoclip: Bizarre - Sé

Van ser una mena de senyal

;)

laura ha dit...

Coincideixo amb l'Irina, Rosas Rojas. Crec que m'agrada tant perquè no en fa un gra massa del fet que les dues siguin dones i perquè la pel·lícula és força tendre.

Altres pel·lícules que m'han agradat han sigut If these walls could talk 2 perquè m'agrada veure l'evolució que hi ha hagut en la societat respecte l'homosexualitat; i I can't think straight perquè és una altra pel·lícula on no hi ha gaire drama, és entretinguda i per què ho negaré? m'encanta l'actriu.

Oh i últimament The kids are all right. Tot i que hi ha molta gent que em decapitaria per dir això.

:)

i ja paro. xD

Melissa. ha dit...

JO crec que estic d'acord amb la Laura, fa ven poc (dos dies :3) vaig veure The kids are all right i té un toc especial, un toc que la fa genial, Rosas Rojas es un clàsic i If these walls could talk 2 és molt especial. Pero sense cap dubte i si no m'equivoco es d'una directora Espanyola i podria dir que de Barcelona, pero no me facis massa cas, és Eloïse, preciosa no lo següent. Encara que és una mica dramatica és genial, aquesta si que t'enamora (:

I crec que ja hahah!
:3

dsdmona ha dit...

La primera que vaig veure va se "Sólo ellas... los chicos a un lado" amb la Whoopi Goldberg, Drew Barrymore y Mary Louise Parker. Es una de les meves preferides.
A pesar de ser un gran drama penso que "High Art" es una altre de les imprescindibles ademés de estar d'actualitat la directora.
"Expedient Kammermeyer" no és una gran pel.lícula però mostra una vessant poc coneguda dels problemes que tenen les persones LGTB a l'exèrcit americà.
I si haig de destacar alguna més diria "Tomates verdes fritos" (al llibre deixa molt més clar la relació entre les dues protagonistes) i "El color púrpura"...
Si començo no paro quan es tracta de cinema

D.

Ari ha dit...

Estic d'acord amb la Melissa, Eloïse m'encanta! A part de totes les que heu dit lost and delirious va ser una de les primeres que vaig veure i em va agradar molt!

It's not a phase ha dit...

Eloïse és una molt bona pel·lícula, hi estic d'acord! Rosas Rojas també ja és un clàssic, penso que està molt bé :D

Les que has comentat tu, Dsdmona, no les he vist! Ja les buscaré ;)

Isaura ha dit...

Estic d'acord amb moltes de vosaltres: Rosas Rojas és de les millors pel·lícules! Ah... I com a pel·lícula preferida tampoc puc deixar-me Habitación en Roma! Tant una com l'altra m'agraden molt. Són dues pel·lícules molt diferents, no tenen res a veure. Però totes dues són especials..

Publica un comentari a l'entrada