dimarts, 12 d’abril de 2011

Música LGBT: Who's to say


Sóc una gran fan de Vanessa Carlton des de fa molts anys. Fa un temps pensava: la seva cançó Who's to say podria estar parlant, perfectament, de la situació que viuen o han viscut moltes persones LGBT.  Després, en una entrevista, Vanessa Carlton va fer les següents declaracions al respecte:

"Vaig fer una cançó pel meu segon disc, Harmonium,  anomenada Who's to say, que és un atac a les persones que són intolerants -en general amb l'homosexualitat. És una cançó que tenia l'esperança que es convertís en una mena d'himne per a les persones que veuen com s'ataquen les seves relacions; això és absurd per mi. Tothom pot fer el que vulgui. He vist molt dolor, sobretot després d'haver crescut en el món del ballet, on la majoria de nois que el practiquen són gais. He vist la lluita dels meus amics, les seves famílies, les seves escoles... Em sembla ridícul". 

Gràcies a aquesta cançó i a fer pública la seva bisexualitat l'any 2010, Vanessa Carlton s'ha convertit en un exemple de visibilitat LGBT. 

Ens agradaria començar una nova sèrie d'entrades per parlar de cançons LGBT. Avui, doncs, proposem una nova pregunta: quines són les cançons LGBT que més us agraden?

5 comentaris:

me_myself_irina ha dit...

Hi ha diverses cançons..
Ivan Guevara - Por amor al arte
Mecano - Mujer contra mujer
Bizarre - Se (la cançó no parla explicitament, pero sí el seu videoclip)
Carmen Boza, Ondina, ...

Anònim ha dit...

mai m'hi havia parat a pensar... NO SÉ NI UNA CANÇÓ, o ara no em venen al cap! perdoneu, però algú ho havia de dir.

per cert,al veure l'amber heard proposo la tasya van ree per una altre ocasió! :)

M.

It's not a phase ha dit...

Gràcies per la proposta de personatge de la setmana, ho tindrem molt en compte! :D

Doncs ja ho veus, avui proposem una cançó, esperem que n'hi hagi moltes més! O sigui que si te'n ve alguna al cap, ja saps! ;) Ara, per exemple, em ve al cap una de les més recents: Born this way, de la Lady Gaga! ;)

su ha dit...

Aquesta no la coneixia. Hi ha'n moltes cançons bones, pero a mi m'encanta carlile brandi "the story", no si realment va naixeer com una canço LGBT, pero jo la tinc com que sí

Mònica ha dit...

jajaja la Vanessa Carlton! Finalment has pogut parlar d'ella! ;) Per cert! No coneixia la seva faceta de ballarina, pensava que era cantautora i prou.

Publica un comentari a l'entrada