dimecres, 6 d’abril de 2011

Sílvia Bel ens presenta 'L'esbós'

Avui ens fa especial il·lusió presentar-vos la poetessa Sílvia Bel -sí, comparteix nom amb l'actriu d'Infidels!- a través d'una entrevista que ens ha concedit. La barcelonina va crear un bloc, Poesilvia, on hi penja algunes de les seves obres. Fruit del seu èxit online i dels seus recitals ha publicat "L'esbós", un poemari, tal i com el descriu l'autora, sense tabús



Cal ser lesbiana per llegir 'L'esbós'?
Això seria com preguntar-li a Miquel Martí i Pol si cal haver treballat en una fàbrica o haver patit la seva malaltia per empatitzar amb els seus poemes. Per sort, els sentiments són universals i no fan discriminació de gènere ni d’identitat sexual. Són molts els homes que han llegit el llibre, que em segueixen al bloc i que se senten identificats amb els poemes.  

S'ha de buscar un doble sentit en el títol del llibre o el joc de paraules és una casualitat?
A mi m’encanten els jocs de paraules i, evidentment, és un títol amb doble sentit buscat. A més, a banda del significat ocult “lesbos”, el títol pretén explicar que aquests versos són un primer esbós de mi, del que espero viure i escriure al llarg dels anys, és també un guiny als esbossos amb què il·lustro els poemes.

En una entrevista deies que en alguns premis el jurat ha trobat els teus poemes massa forts, potser massa agosarats. Canviaries el teu estil si això et garantís l'èxit o ets sempre fidel al teu estil personal?
Justament abans de publicar el llibre, em van comunicar que era finalista del Premi Ciutat de Tarragona, un premi molt important que m’hagués donat notorietat i alguns calerons. Però aquesta notificació no em va fer del tot feliç, perquè el poemari que havia presentat duia per títol “Capes”, un títol que havia decidit canviar per veure si, efectivament, sense que es titulés “L’esbós” i sense que inclogués els poemes més explícitament lèsbics, tenia més possibilitats de guanyar. Al final no em vaig endur el premi i, en part, em vaig alegrar moltíssim perquè podria tirar endavant l’edició que jo volia publicar: “L’esbós”, sense tabús.

Què hi ha de tu en els teus poemes?
Si he de posar un percentatge, diria que un 80% és bastant autobiogràfic i sincer. L’altre 20% és imaginació que amaneix la realitat viscuda. No tot s’ha de prendre com a real. De vegades, alguna parella meva s’ha enfadat perquè sha vist reflexada en algun dels meus poemes. Però és que tot és susceptible de convertir-se en literatura ficcionada. Si algú es pren les meves paraules al peu de la lletra, penso que és perquè allò que he dit li ha arribat, encara que m’hagi inventat alguna part. I això és l’important: arribar a les persones.

Un dels teus poemes parla de 'donar la nota'. Què n'opines de que Mariano Rajoy vulgui 'donar la nota' i pensi en la possibilitat de prohibir el matrimoni homosexual si surt elegit en les properes eleccions?
Per desgràcia, no crec que vulgui donar la nota, sinó que vol guanyar vots de la dreta més retrògada. De totes maneres, no crec que ho acabi fent, perquè a la dreta també hi ha molts homosexuals. La prova és que a les seves darreres declaracions deia que “encara no en tenia una opinió del tot formada del tema”. Quina subtilesa més hipòcrita…En fi…política!

Tu mai mai....
Mai es pot dir mai! Però per fer més llarga la resposta, diré que jo mai mai seré un dinosaure.

Podries vendre'ns 'L'esbós' en tres paraules?
I en dues també: im-pressionant!


I ja per acabar agrair a la Sílvia Bel per la seva paciència i amabilitat! Esperem que L'esbós sigui tot un èxit per Sant Jordi, i que sigui el principi de moltes altres publicacions. Per més informació sobre on adquirir el seu llibre, i sobre les dates dels recitals, visiteu el seu bloc http://silviabel.com

4 comentaris:

Mònica ha dit...

Felicitats per l'entrevista! Bona feina! ;)

Anònim ha dit...

No coneixia a aquesta noia!
Gràcies pel descobriment! ;)

Lorena Enciso ha dit...

Igual que el comentari anterior, no coneixia aquesta noia. Però després de llegir aquesta notícia ja em cau bé!!! ;)

me_myself_irina ha dit...

^^ Molt bé! L'has pogut entrevistar i tot.
Bona feina Clara!!
Jo tampoc la coneixia :P

Publica un comentari a l'entrada