divendres, 27 de maig de 2011

Curiositats sobre l'homosexualitat


Fa uns dies parlàvem sobre l'actriu Elena Anaya i, com a curiositat, dèiem que té un ull de cada color. Un dels comentaris plantejava una qüestió molt interessant: hi té alguna cosa a veure el fet de ser homosexual i tenir un ull de cada color (heterocròmia)? I és que, tal i com explicava l'autor del comentari, David Bowie (que és bisexual) també té un ull de cada color. 

Bé, després de fer una recerca per Internet sobre la relació entre l'homosexualitat i l'heterocròmia, sembla ser que, en aquest cas, no hi tenen res a veure. O si més no, de moment no se li ha trobat relació! Això m'ha fet reflexionar en l'homosexualitat i en possibles curiositats que la relacionin amb d'altres factors. 

Sabíeu que els homosexuals tenen més probabilitats de ser esquerrans que els heterosexuals? Segons un estudi, els homosexuals tenen el 50% més de probabilitats de ser esquerrans que els heterosexuals. És un fet força curiós ja que històricament tant el fet de ser esquerrà com el fet de ser homosexual ha estat motiu de discriminació. 

Tots hem sentit l'expressió "aixecar-se amb el peu esquerra", per exemple. Existeixen altres expressions com "batejar amb l'esquerra" o "portar al rellotge a la dreta" (sovint els esquerrans porten el rellotge a la dreta) que significa "ser homosexual".  Per no parlar del tracte "similar", d'intentar convertir els esquerrans en dretans o els homosexuals en heterosexuals. 

Què n'opineu, vosaltres? Coneixeu més curiositats? 
Sou esquerrans i homosexuals o sou dretans?

Jo, personalment, sóc esquerrana! ;)

10 comentaris:

Moroboshi ha dit...

Vaja, m'alegro d'haver generat una inquietud amb el meu comentari, inquietud que has resolt. No hi havia pensat, en això de l'esquerranisme. Sí, però, que normalment es diu que el rellotge al canell dret és més habitual en les dones, i m'havia fixat en què homes homosexuals amb el que s'acostuma a anomenar "ploma" (m'agradaria saber si hi ha cap terme no pejoratiu) el duen a la dreta també. Per tant, en general identifico aquesta opció com a femenina.

Allò de l'heterocròmia ho deia perquè (i no hi entenc, de genètica) veia factible la relació entre tenir un nombre insuficient de cromosomes X en el cas de les dones i tenir més possibilitats, així, de ser homosexuals. Però bé, suposo que és una ximpleria.

El que estic convençut és que l'orientació sexual no es tria, sinó que és congènita. I no m'estranyaria que hi hagués algun factor estudiable en aquest sentit.

Interessant també això de l'intent de "corregir" l'esquerranisme i la relació que aquest té amb l'homosexualitat.

Jo sóc dretà però en alguns moments he sospitat que havia nascut esquerrà i que mon avi, que em va ensenyar a llegir i escriure abans que fos obligatori a l'escola, m'ho havia corregit, però malauradament és massa tard per preguntar-l'hi. Ho sospito entre altres coses perquè agafo malament el llapis, els coberts... tot. XD

Butterflied ha dit...

Soy diestra y lesbiana y tengo los ojos del mismo color, así que conmigo no vale. xDDDDDDD Hace unos días escuché un estudio que habían realizado que dice que los homosexuales y heterosexuales pronuncian las vocales de diferente manera, a ver si lo encuentras y hablamos de ello en tu blog. ;)

It's not a phase ha dit...

Jo porto el rellotge a la dreta, però no pel fet de ser dona ni pel fet de ser homosexual. Simplement penso que és una qüestió pràctica! És molt més còmode a l'hora d'escriure, no tenir res a la mà esquerra (suposo que als dretans els hi passa el mateix i per això el porteu a l'esquerra, normalment) ;)

Això de corregir l'esquerranisme ho trobo molt fort :S Tant la meva mare com la meva àvia eren esquerranes i els hi van corregir a les dues de molt petites. Ara totes dos escriuen amb la dreta! Però la meva mare ja m'ho diu que, inevitablement, hi ha coses que les fa amb l'esquerra igualment. A veure si tu, Toni, també ets "víctima" de la correcció dels esquerrans, tal i com sospites! A part d'agafar malament el llapis o els coberts, t'has fixat si tens més força amb la mà esquerra que amb la dreta?

Pel que fa al comentari de la Butterflied...doncs sembla que surts de la "regla"! :P Tot i que jo conec a moltes lesbianes que són dretanes (però també forces d'esquerranes) ;) Ja vaig llegir això de que els homosexuals pronuncien les vocals de manera diferent. No sé si serà veritat, però ja m'informaré i un dia d'aquests faré una entrada sobre el tema! :D

Moltes gràcies als dos pels vostres comentaris! ^^

irene ha dit...

Sento dir-te que David Bowie no tenia heterocròmia... per culpa d'un cop la pupil·la la tenia molt dil·latada i semblava que l'ull fos d'un altre color, però en veritat no és heterocròmia.

I per cert, jo també sóc esquerrana! :)

Moroboshi ha dit...

Cert, Irene, això del Bowie és cert. Però el fenòmen, quan és congènit, sí que és heterocròmia i com que té a veure amb els cromosomes miràvem d'estirar per aquí, he he...

Sobre la força que tinc, a veure, crec que no ens servirà per saber-ho. Perquè si ja des de petit estic acostumat a fer les coses amb la dreta (sigui perquè m'hi van "educar", sigui natural) el que passa és que tinc una mà dolenta i una mà menys dolenta. A més, a la musculatura dels braços, tot i ser poca, se'm veu diferència (tinc menys múscul a l'esquerre).

I jugant a futbol... doncs és curiós perquè faig servir la cama esquerra sense complexos, tot i que habitualment xuto amb la dreta.

De tota manera és igual, jo no compto per a l'estudi! :P

It's not a phase ha dit...

En certa manera sí que comptes per a l'estudi! Com que ets dretà i heterosexual automàticament "confirmes" que els heterosexuals "tendeixen més" a ser dretans, que ja és part de l'estudi! ;)

Això de la força t'ho deia perquè, en el cas de la meva mare, tot i haver-la rectificat de ben petita, diu que té més força amb l'esquerra que amb la dreta. Però clar, que això li passi a ella no vol dir que li passi a tothom! :P

De moment sembla que l'estudi no anava equivocat. De tres noies que han participat a la "conversa" (jo inclosa) dues d'elles som lesbianes i esquerranes, mentre que una d'elles és dretana ;)

Moroboshi ha dit...

Se m'acut una pregunta: els bisexuals són igual de bons amb les dues mans? Seria un avantatge afegit a la seva ja privilegiada condició.

It's not a phase ha dit...

Ja seria massa casualitat que els bisexuals siguin igual de bons amb les dues mans! Però no sé, no sé si hi ha cap estudi al respecte! :P

He trobat curiosa la teva opinió, quan dius que els bisexuals tenen una "condició privilegiada". Aquest tema donaria per molt! Ho dic perquè, per exemple, jo sóc homosexual i no considero que ser bisexual sigui una condició privilegiada (vaja, ni privilegiada ni no privilegiada, simplement, per mi, és una orientació sexual més!). Està bé conèixer nous punts de vista! ;)

Moroboshi ha dit...

Bé, potser és una mica simplista tal com ho diré, però el cas és que tenen més "mercat" on remenar. No sé si m'explico. XD

A veure, no és que jo em lamenti de ser hetero, però sí que penso el que he dit al paràgraf anterior. :)

dsdmona ha dit...

Jo sóc dretana amb problemes de lateralitat (això vulgarment vol dir que el meu cervell es fa la pitxa un lio amb la dreta i esquerra) i si portès rellotge el duría a l'esquerra per comoditat a la feina, tinc els dos ulls del mateix color i xuto la pilota amb l'esquerra, "lo dicho" un poquet rara.
D.

Publica un comentari a l'entrada