dilluns, 13 de juny de 2011

Famosos homosexuals: Cynthia Nixon



Nom: Cynthia Ellen Nixon
Edat:  45 anys (1966)
Va néixer a Nova York (Estats Units)
Professió: actriu

L'hem vist a moltes pel·lícules, però sobretot s'ha fet famosa pel seu paper de Miranda Hobbes, una de les protagonistes de Sexe a Nova York (Sex & the city). Ha treballat, també, en el films Petit Manhattan (Little Manhattan), La noia dels meus somnis (One last thing...), El petit se'n va de marxa (Baby's day out), i més actualment en la sèrie Llei i Ordre (Law & Order).

El seu paper a Sexe a Nova York li va fer guanyar un Emmy i va aconseguir estar nominada per un Globus d'Or.




Quina relació té amb el món LGBT?
Cynthia Nixon va mantenir una relació amb un home, Danny Mozes, durant 15 anys. La parella, que ja es coneixia des de l'institut, es va separar l'any 2003 i mai es van arribar a casar. Van tenir, però, dos fills (la Samantha i en Charles). 

Durant el procés de separació, Cynthia Nixon va treballar en una campanya per millorar les escoles de Nova York. Allà va conèixer la Christine Marinoni, que també treballava en el projecte, i van esdevenir grans amigues. Després d'un temps van esdevenir parella. La notícia es va fer pública a través del New York Daily News i The New York Post



En aquell moment el Daily News li va preguntar si era lesbiana i ella va respondre: la meva vida privada és privada. Però al mateix temps, no tinc res a amagar. El que sí que diré és que sóc molt feliç.  Al principi de la relació, explica Cynthia Nixon, tenia un publicista que li va aconsellar no fer pública la seva relació amb una dona. Temps després va decidir canviar de publicista i va poder parlar obertament de la seva relació (la seva nova publlicista és, de fet, lesbiana). 


Ja al 2006, Cynthia Nixon deia a New York Magazine: mai he sentit que hi hagués una part del meu subconscient que es despertés o que sortís de l'armari, no vaig haver d'acceptar res. Vaig conèixer a una dona, me'n vaig enamorar, i sóc un personatge públic. Un any més tard (2007) va dir: no sento que la meva orientació sexual hagi canviat. He estat amb homes tota la meva vida, i mai m'havia enamorat d'una dona. Però després va passar, i no em va semblar gens estrany. Només sóc una dona enamorada d'una altra dona

La parella es va prometre l'any 2009, i ho van fer públic en un acte a favor del matrimoni homosexual, on també hi havia la seva companya de Sexe a Nova York, Kristin Davis (la Charlotte, a la sèrie). El 8 de febrer d'aquest any 2011 es feia públic el naixement d'un fill de la parella: Max Ellington Nixon-Marinoni. 

Cynthia Nixon ha lluitat i està lluitant activament pels drets de les persones LGBT. Ha format part d'actes i esdeveniments en favor dels homosexuals i forma part de la campanya per la igualtat Give a damn. Per tot això, ha aconseguit guanyar un premi GLAAD en reconeixement del seu activisme, i l'any passat va ser portada de la famosa revista homosexual The Advocate.



Altres curiositats...

  • Va tenir un càncer al pit que va superar satisfactòriament. Des d'aleshores ha participat en campanyes per la prevenció d'aquesta malaltia. 

2 comentaris:

Moroboshi ha dit...

El meu personatge preferit de la sèrie (després de l'Steve)! M'encanta aquesta dona! I em sembla molt bé la seva postura. Les etiquetes són per a qui les vulgui portar.

It's not a phase ha dit...

La veritat és que era molt bo el seu personatge de Miranda a Sexe a Nova York. Era de les més sensates! És curiós que en un dels primers capítols, el seu cap es pensa que és lesbiana i li presenta a una dona ;)

Publica un comentari a l'entrada