dissabte, 9 de juliol de 2011

Campanya "Per què no?"



Sempre ens fa especial il·lusió parlar d'esdeveniments, pel·lícules o campanyes catalanes. Avui us volem presentar "Per què no?", una campanya creada per la Generalitat de Catalunya. El seu objectiu és aconseguir conscienciar a la població de la necessitat de crear una societat justa, on les persones del col·lectiu LGBT siguin tractades amb igualtat. 

La campanya ja va ser creada fa un temps, però encara té vigència actualment. Demanen als catalans adherir-se al seu manifest per recolzar al col·lectiu LGBT. De moment 2757 persones ja l'han firmat, mostrant el seu suport per gais, lesbianes, bisexuals i transsexuals. En el manifest es demana la igualtat de drets de les persones heterosexuals i homosexuals, evitant així qualsevol tipus de discriminació. Demanen, també, que es facilitin les condicions perquè les persones LGBT puguin mostrar-se com són i puguin fer pública la seva orientació sexual com i quan vulguin. 

En el web de la campanya proporcionen material de la campanya (pòsters, díptics, xapes i banners) perquè tothom pugui fer difusió de "Per què no?". 


Creiem que és molt positiu que des de la pròpia Generalitat es promoguin campanyes d'aquest tipus. Ens sentim afortunades de viure en un país capdavanter en les polítiques referents al col·lectiu LGBT. Tot i així, la homofòbia continua present a la nostra societat. De fet, al web de "Per què no" realitzen una enquesta preguntant si es creu que hi ha discriminació per motius d'orientació sexual, i un 54% dels votants respon que sí. Esperem que les tasques en favor del nostre col·lectiu per part de la Generalitat continuin endavant, governi qui governi. Tal i com expressa el manifest, és necessària la igualtat pel col·lectiu LGBT. 

Aquí podeu visitar-ne la web i adherir-vos al manifest!

3 comentaris:

Moroboshi ha dit...

Doncs sí, està molt bé que vingui de la mateixa Administració. De tota manera el llistat té problemes d'actualització, perquè jo m'hi vaig adherir fa dies i no hi surto! :P

M ha dit...

Si que està molt bé si, tot i així em sap greu discrepar una mica.
No se si és cosa meva o què, però trobo que els hi falta alguna cosa. Per exemple, esta molt bé que cadascú es pugui imprimir triptics, cartells i diferents recursos per promoure-ho però sembla que tampoc s'hi vulguin deixar la pasta ells i no en vulguin saber gaire res més, per això potser m'estranya que des del 2009 només hi hagi 2.700 i pico persones (que de fet també em vaig afegir al manifest i el meu nom tampoc hi surt! ;) ). Potser també m'hi falta enllaços a xarxes socials que fan molt més fàcil la difusió, etc.

Vaja, que a mi m'està molt bé la idea, i sí, que vingui de l'administració és tot un què,pero.. involucració potser és el q m'hi falta..!!
desvario??

It's not a phase ha dit...

Bé, és cert. Si bé està bé que hi hagi campanes promogudes per la Generalitat, seria necessari que aquesta s'hi involucrés més activament. No n'hi ha prou en fer una campanya, en idear-la, i després no fer massa res per lluitar pels drets LGBT. Bona observació!

I potser sí que té problemes d'actualització! Jo m'hi vaig adherir no fa massa i sí que hi surto. És estrany, però, perquè hi surto per duplicat!

Publica un comentari a l'entrada