dimecres, 30 de novembre de 2011

Absolut LGBT

A la revista The Advocate i Out d'aquest mes de novembre ens ha cridat l'atenció la presència d'Absolut. Absolut és una marca que dóna suport al col·lectiu LGBT des de fa trenta anys. Per aquest motiu Advocate i Out els hi dediquen tres pàgines d'agraiment que acaben amb un anunci d'Absolut dirigit especialment al públic homosexual.




L'anunci que presenta Absolut s'anomena "Absolut Outrageous", i està creat pel reconegut fotògraf David LaChapelle el qual ha treballat en d'altres ocasions amb tota mena de personalitats de tots els àmbits (des de Hillary Clinton a Elizabeth Taylor, Leonardo DiCaprio o David Beckham). La imatge ve acompanyada de l'eslògan "Celebrating 30 years of going out and coming out". L'anunci ha estat publicat a revistes LGBT com Advocate o Out però també es publciarà a dues revistes generalistes (Vogue i Vanity Fair).

Absolut ha realitzat diverses campanyes dirigides als homosexuals. A continuació us en presentem alguns exemples: 





A continuació podeu llegir les paraules que la revista Advocate ha dedicat a Absolut:

"Since 1981. Since their first ad in the ADVOCATE in 1981 and the launch issue of OUT in 1992, ABSOLUT has given 30 years of continuous support to local and national LGBT media and artists"
"30 years and counting. The brand's loyalty and commitment continues via their support of LGBT Film Festivals such as OUTFEST, Pride events and local LGBT groups. They continue to show their investment in the community by sponsoring not for profit organizations such as The Trevor Project, Broadway Cares/Equity Fights AIDS and GLAAD"

A l'It's not a phase ens sembla admirable que una marca es posicioni a favor de les persones LGBT des de fa tants anys. No és fàcil en un món on la publicitat és un dels factors determinants de l'èxit o el fracàs d'un producte. A nosaltres, que som estudiants de publicitat, ens fascina que una marca com Absolut no tingui por de les represàlies que li pugui comportar fer anuncis LGBT (hi ha hagut empreses que per por a la polèmica i al fracàs mai han volgut donar suport al col·lectiu homosexual). Per tant, i tot i no ser consumidores d'Absolut, volem fer el nostre petit homenatge a una marca que ha estat valenta i ens ha ajudat a ser més visibles.

4 comentaris:

Anònim ha dit...

Fins i tot recordo que van crear una ampolla especial amb els colors de la bandera de l'orgull gai. Tinc una amiga que es va comprar expressament l'ampolla i encara la guarda!! :)

Bé per ells!

It's not a phase ha dit...

Sí, efectivament es va crear una ampolla amb els colors de la bandera de l'orgull! ;) Sempre fa gràcia que una empresa que en principi no té res a veure amb el món LGBT s'hi impliqui tant.

Moltes gràcies pel comentari! ;)

el Arcoíris Libre ha dit...

Està molt bé! I l'anunci nou és xulíssim! És molt positiu que també s'inclogui el col·lectiu LGTB a les campanyes publicitàries i als idearis de les empreses, perquè és molt ampli, inclou moltes persones i perquè així es fomenta la normalitat i visibilitat!

Moroboshi ha dit...

Mmm... sí, però no. Fins a quin punt els surt a compte perdre clients ultraconservadors si saben que en poden guanyar de LGBT? Però bé, no ho sabrem mai. El cas és que almenys hi ha una marca que hi dóna suport i pot canviar la manera de pensar d'unes quantes persones, que ja serà un èxit. :)

I podríeu homenatjar-la també fotent-vos una ampolleta, no? ;)

Publica un comentari a l'entrada