dilluns, 21 de novembre de 2011

"Unhate", de Benetton




Benetton aposta per la igualtat en moltes de les seves campanyes publicitàries. Aquestes campanyes solen, per bé o per mal, portar al darrere una gran polèmica. Hi ha qui les troba massa atrevides però nosaltres pensem que és una bona manera per normalitzar la realitat: hi ha persones de diferents races, de diferents orientacions sexuals i això no fa a ningú millor ni pitjor.

L'última campanya publicitària de Benetton ha estat anomenada "UNHATE" (en català podria dir-se "des-odi"), el mateix nom de la Fundació de Benetton. L'objectiu de la Fundació és promoure la tolerància i l'equitat. Amb la campanya Unhate, evidentment, es preten el mateix. 

La campanya està basada en anuncis gràfics on s'hi mostren personalitats de diferents àmbits fent-se petons. Per exemple, hi apareix Barack Obama fent-se un petó amb Hugo Chavez, Benet XVI amb Ahmed Mohamed el-Tayeb (representant de la mesquita semita) o Angela Merkel amb Nicolas Sarkosy, entre d'altres. 








Com bé us podeu imaginar, les imatges han despertat molta polèmica. Per exemple, les imatges de Benet XVI seran retirades ja que han "ferit la sensibilitat" de la santa seu. 

A part de les xarxes socials s'han utilitzat altres mètodes per difondre les imatges. Benetton va desplegar una pancarta amb un dels cartells d'una mida considerable i el va desplegar davant del Duomo de Milà. A continuació podeu veure'n el vídeo: 


A més a més d'aquesta acció de publicitat de guerrilla que veiem anteriorment, Benetton també ha creat una petita pel·lícula, "Unhate", dirigida per Laurent Chanez, on s'hi mostrenn escenes d'odi però també d'amor i tolerància.  No us el perdeu:


Finalment, Benetton ha incitat a la participació ciutadana i en el seu web oficial podem escriure missatges de no-odi a la "Unhate list" o enviar petons virtuals a qui vulguem en el "Kiss wall".

Font
Creadictos 
United Blogs of Benetton
El Tiempo

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada